שלומי שי אמויאל מציג עובדות על קפה

עובדות מעניינות על קפה מאת שלומי שי מויאל

כמעט כולנו אוהבים קפה. כאן שלומי שי אמויאל. ריכזתי לכם בכתבה זו כמה עובדות מעניינות.

כוס קפה טוב הוא כמו יין משובח או כמו סיגרים באיכות טובה. ישנם סוגים שונים של פולי קפה ואלה קובעים את הטעמים שהתערובת מציגה עבור אנין הקפה.

מכונות קפה רבות משלבות שילוב של פולי רובוסטה בעלות נמוכה יותר עם פולי הגורמה היקרים יותר של ערביקה. לערביקה יש ארומה עדינה יותר, טעם עשיר יותר וגוף רב יותר מהאופציה הזולה יותר.

איכות הקפה תלויה בפרופורציות של תערובת הפולים הללו. לעתים קרובות קפה עשוי להתפרסם כתערובת של פולי גורמה ופולים בדרגה נמוכה יותר, כאשר למעשה יש רק עקבות קטנים של פולי הגורמה בתערובת.

פולי הגורמה זוכים לחלק ניכר מהטעם מהקרקעות שבהן הם גדלים, כאשר הטובים ביותר מגיעים מהאזורים הוולקניים שבהם הקרקעות העשירות מייצרות את הפולים בטעם הטוב ביותר.

יש להכין קפה תמיד מפולים טריים, מכיוון שהאיכות פוחתת במהירות עם הגיל. זה די בולט כאשר משווים קפה ברמת סופרמרקט עם קפה העשוי מפולים טריים בבית קפה. זכור כי לקפה בסופרמרקט יש בדרך כלל איכות תערובת נמוכה יותר ובמקרים רבים יש לתערובות גם שיעור של פולים ישנים יותר כדי להפחית את עלויות הייצור.

הדרך היחידה שבה אתה יכול להיות בטוח באיכות ובטעם היא לקנות איכות גורמה טרייה. לאחר שרכשת את הטעם של קפה גורמה, אולי לעולם לא תרצה לשתות שוב קפה בדרגה מסחרית, מסביר שלומי שי אמויאל.

אתה יכול לקנות קפה מאזורים רבים ושונים ברחבי העולם ולכל אחד יש את הטעם הייחודי שלו.

חובבי קפה יכולים לבחור את האזור שבו גדלה פולי הקפה רק על ידי טעימתו. לשיטת עיבוד הפולים יש השפעה גם על הטעם הסופי ולכן לא תמיד ניתן להניח שקפה יהיה טוב רק בגלל שהוא הגיע מאזור מסוים.

קפה הוא אחד המשקאות הפופולריים בעולם וספקים נוספים מספקים את הצרכים שלו בשל הביקוש ההולך וגדל.